Monday, May 5, 2008

KENANGANKU BERSAMAMU


KENANGANKU BERSAMAMU
Oleh: PuteraMukashah
KENANAGAN INI AMAT INDAH BUAT DIRIKU
Tika itu
Aku lemah,
Aku kusut,
Aku buntu,
Aku malu,
Aku busuk,
Aku amat-amat hina disisi Dia, kau dan kalian...

Dan tika itu,
Kau beri aku tanganmu,
Kau beri aku nasihat,
Kau beri aku peluang,
Kau beri aku kepecayaan,
Kau beri aku harapan,
Kau berikan aku segala-galanya...

Dengan itu,
Aku mula tatih,
Aku mula bangun,
Aku mula sedar,
Aku mula tabah,
Aku mula kuat,
Aku mula dipecayai,
Aku mula diterima,
Aku kian sedar, tabah, kuat, dipercayai dan diterima...

Dengan kuat,
Aku melangkah,
Aku memimpin,
Aku mengemudi,
Aku bekerja,
Aku terus melangkah...

Kerana,
Aku yakin Dia bersamaku,
Aku yakin kau bersamaku,
Aku yakin teman-teman bersamaku,
Aku yakin kalian semua bersamaku,
Aku amat-amat yakin Dia juga bersama kita semua...

KALIAN ADALAH SAHABATKU DUNIA & AKHIRAT

Denai itu,
Amat panjang,
Amat sukar,
Amat payah...

Aku tahu,
Denai itu bukan segalanya,
Denai itu sekadar laluan kecil,
Laluan kearah jalan yang lebih besar dan luas...

Denai itu,
Di penuhui ranjau,
Di penuhi duri,
Di pehuni lurah,
Di penuhi ujian,
Di penuhi dugaan,
Khas buat insan terpilih seperti kau dan aku...

Setiap ranjau kita lalui bersama,
Setiap duri kita harungi bersama,
Setiap gunung kita daki bersama,
Setiap lurah kita turuni bersama,
Setiap ujian kita atasi bersama,
Setiap dugaan kita hadapi bersama,
Setiap detik-detik itu amat manis buatku....

Tapi kini,
Segalanya kian tamat,
Segalanya kian berakhir,
Segalanya kian melabuhkan tirainya...

Aku sepi,
Aku pilu,
Aku kembali buntu,
Aku kembali keseorangan,
Aku tak tahan lagi...

Aku amat sayangkan denai ini,
Aku amat sayangkan kau,
Aku amat sayangkan teman-teman,
Aku amat sayangkan kalian semua...

Tapi yang pasti,
Hidup perlu di teruskan,
Hidup perlu di perjuangkan,
Walau tanpa kau, teman-teman dan kalian di sisi...

Saat ni,
Aku hanya mampu redha,
Dengan ketentuan ini,
Aku hanya mampu pasrah,
Dengan susunan ini,
Aku hanya mampu berharap,
Saat ini berulang kembali,
Aku hanya mampu berterima kasih,
Buat insan seperti kau, teman-teman dan kalian semua...

Jazakumulahu khairan khathira,
Terima kasih banyak-banyak,
Thank you very much,
Arigato kozaiamasta,
Gracias...


Baitul ‘Izzah
Sg Chincin, Gombak,
1.15 a.m.
27th Apr 2008


p/s:

Ku nukilkan bait-bait ini buat kau, kau, JCians dan teman-teman denai itu.
Ku amat-amat inginkan detik itu kembali diharungi.
Kau, kau, JCians dan teman-teman... doakan aku terus istiqomah...

No comments:

Malaysiaku Gemilang Islamku Sentiasa Terbilang

Malaysiaku Gemilang Islamku Sentiasa Terbilang